Játétktigris.hu - Blog a terepasztal építéséről és modellgyűjtésről

Modellbemutatás • 2021-08-29

Az ősz csalhatatlan közelségét jelzi, hogy a TT méret legnagyobb gyártója -augusztus 27-én kiadta őszi katalógusát. (Letölthető: a Tillig letöltések oldaláról)

Keresőszavak: újdonság, 2021, dízelmozdony, gysev, tillig, es, tehervagon, magyar, nyitott, ,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2021-04-10

Egyes közlekedési vállalatok télen, amikor a trolibusz és a villamos felső-vezetékekre ráfagy a csapadék (első sorban ónos eső, de hó vagy zúzmara is) még a reggeli menetrend indulása előtt úgynevezett „törető járatokat” közlekedtetnek. Ezek a régebbi, forgalomból már kivont, menetrend szerinti forgalomban már nem közlekedő szerelvények tisztítják meg az utat a kényesebb és korszerűbb vonatok előtt.
A téli álom után, amikor ismét üzembe helyezem a terepasztalt, akkor én is ilyen törető mozdonyt alkalmazok a hibák megtalálására: olyan mozdonyokat, amelyekkel később nem játszom, csak a pálya tisztításában vesznek részt. Ezek a mozdonyok kezdetben a Berliner Bahner idejéből való hattengelyes „egység dízelmozdonyok” voltak, azaz azonos alapra épített Ludmilla és Nohab, amelyek kevésbé érzékenyek, könnyebb szétszedni és tisztítani.
Tavaly viszont eljutottam oda, hogy nem tudtam eldönteni, hogy a pálya, vagy a mozdonyok hibája miatt történt az elakadás a pályán, ezért új alanyt kerestem, ami a Tillis START TT-Express dízelmozdonya lett.

Keresőszavak: tillig, start, dízelmozdony,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2021-01-25

2021. január 23-án tette közzé újdonságait a Noch modellgyártó. A gyártó néha elsikkad az év eleji újdonságözönben, mivel a TT méret számára csak figurákat és terepépítési anyagokat gyárt. A 64 oldalas katalógust átlapozva azonban izgalmas újdonságokat, és építési ötleteket is lehet találni.

Keresőszavak: noch, figura, terepépítés, újdonság,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2021-01-03

Sokan mondják a PIKO-ról, hogy a TT méretben játékokat gyárt, kívül-belül egyszerűek a modellek, ez a mozdony azonban rácáfol a kétkedőkre, igaz meg is kérik az árat ezért.
A 2008-ban az InnoTrans-on bemutatott Talent 2 villamos motorvonat legnagyobb vásárlója a DB AG volt. A Piko hamar lépett, a DB Regionál BR 442-es kódszámon megjelenő motorvonatok közül a Talent2-es, kétrészes alapmodell már 2012-ben megjelent, később több féle verziót is kiadtak. A PIKO 2020-as és 2021-es szortimentjében már csak a bemutatásra kerülő háromrészes motorvonatot kínálja.

Keresőszavak: piko, talent, motorvonat, dbag,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-12-30

A PIKO idén sem várta meg az új évet, az óév utolsó előtti napján kiadta újdonságait, a szokásos, összes forgalmazni tervezett modelljét felsorakoztató, méretek szerinti katalógusában, ahol külön jelölik az új modelleket. Az újdonságokból emelnék ki néhányat: két gőzmozdonyt és III. korszakos tehervagonokat. Sajnos idén sem jön Szergej és a Vectronok sem kapnak új festést, de a ICE3-as motorvonat megkapja a zöld gúnyáját, a REKO vagonokat pedig kifutónak jelölték.

Keresőszavak: piko, újdonság, gőzmozdony, magyar, máv431, br83, br55, g02 ,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-12-07

A Tillig 2020-ban megújította a még Berliner TT Banher (BTTB) érából származó jó negyvenéves kéttenges nyitott teherszállító vagon modelljét. Ez a faléces vagy lemezelt oldalfalú vagontípus a maga korában nagyon népszerű volt, a harmincas évektől a kilencvenes évek évégig minden európai vasút számos változatban használta, így a MÁV és a GySEV is. Az 1960-as évektől kezdve a Vasutak Nemzetközi Szövetségének előírásai alapján szabványosításra kerültek a tehervagonok, így a kéttengelyes nyitott vagonok is. A Tillig és a BTTB is az UIC 571-1 előírásának német változatát modellezte, amelynek hossza a valóságban 10 méter volt.

Keresőszavak: gysev, tillig, es, tehervagon, magyar, nyitott,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-11-15

Vannak vagonok, amit, ha gyűjteményembe is szeretnék tudni, akkor is csak gondolkodom rajta, hogy tényleg kell-e, de aztán valahogy elfelejtődik. Ha nem hívják fel rá a figyelmem, meg sem veszem. Így jártam a Railco cseh vagonbérlést nyújtó cég önürítős szettjével is, amely 2016-ban jelent meg, 2019-ben a katalógusban kifutó jelzést kapott, míg a 2020 őszi akcióban a Tillig az utolsó pár darabot akciósan ki nem árusította, és ekkor szereztem be. Eszembe jutott, hogy ilyen, kisebb méretű önürítős teherkocsim van már, amit kisszériában készítettek az LPH összeállítható vagonokból.

Keresőszavak: önürítős, tehervagon, tds, tdgrrs, faccs, lph, tillig, cseh,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-11-01

A Trabant 601-es a szocializmus egyik szimbóluma, 1963 óta gyártották folyamatosan kisebb változtatásokkal egészen 1989-ig. A papírjaguár nevet onnan kapta, hogy a vázra farostlemez került, ami a papír alapanyaga is. A farostlemez ütközéskor törött, de a hiánygazdaságban gyakran nem lehetett színre fújt helyettesítőt venni. A Tillig 08745 cikkszámú modellje is ilyen javított autót mutat be.

Keresőszavak: tillig, trabant, jármű,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-08-29

Tillig - a legnagyobb TT méretben gyártó cég - a tegnapi napon jelentett meg őszi újdonságait, amit erről a linkről lehet letölteni. A katalógus kapcsán ismét meg kellett állapítanom: nem én vagyok a fő célcsoport.

Keresőszavak: tillig, 2020, újdonság,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-07-27

A PIKO a Siemens Eurosprinter modelljeivel kezdte el villanymozdonyok TT méretű gyártását még 2006-ban. A 2011-es újdonságként beharangozott 47431 cikkszámú V. korszakot idéző MÁV-os, és az idén megjelent 47437-es cikkszámú MÁV STARTos mozdony alapja még ugyanúgy a 14 évvel ezelőtti modell, illetve ugyanúgy a 9-es mozdonyt modellezi. Mikor egymás mellé tettem, akkor olyan érzésem volt, mint gyerekkoromban a keresd a különbséget játékban.

Keresőszavak: piko, máv, taurus, villanymozdony, magyar,

Tovább a bejegyzéshez

10
1606507950
0
 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.
Az időbélyeg nem alkalmas azonosításra, az oldal első elérésének időpontját tartalmazza.

Az oldal fejlesztése és biztonságának megőrzése érdekében tárolásra kerülnek az oldal felé elküldött kérések közül a böngésző címsorába paraméterként beírt értékek is.