Játéktigris.hu - Blog a terepasztal építéséről és modellgyűjtésről

Modellbemutatás • 2022-07-17

Ideje volt már, hogy a Tillig is kiadjon olcsó, START-os kéttengelyes konténerszállító vagont. Sőt, úgy általában kéttengelyes konténerszállítót, így ez a START modell egyben formaújdonság is. A 17480-as cikkszámú vagont 2021-ben jelentették be újdonságként, de csak idén jelent meg. Egy letisztult, letörhető alkatrészektől mentes, játékra tervezett vagont kapunk, amit a többi modellhez képest töredékáron kapunk meg (21 EUR). Érdekesség, hogy valószínűleg, nem csak én vártam ennyire a modellt, mivel a gyári készlet elfogyott a bejegyzés írásakor.

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.

Keresőszavak: tillig, tehervagon, lgs, konténer, piko, konténerszállító,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2021-12-19

Korábbi bejegyzésekben bemutattam, a két- és négytengelyes konténerszállítók egy-egy képviselőjét, most folytatnám még két tengellyel. Az Sggmr típuscsalásban olyan lapos kocsik tartoznak, amelyek forgóvázzal szereltek és legalább 6 tengelyesek. A Tillig 2020-ra ígérte az új típus kiadását, azonban a kocsik szállítása 2021. áprilisától történt (1806x sorozat), ebből egy 45 lábas konténereket szállító vagont mutatok be.

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.

Keresőszavak: tillig, hobbytrain, konténer, tehervagon, konténerszállító,

Tovább a bejegyzéshez

Újdonság bejelentések • 2021-08-29

Az ősz csalhatatlan közelségét jelzi, hogy a TT méret legnagyobb gyártója -augusztus 27-én kiadta őszi katalógusát. (Letölthető: a Tillig letöltések oldaláról)

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény, várakozás az egyéni ízlésemet tükrözi.

Keresőszavak: újdonság, 2021, dízelmozdony, gysev, tillig, es, tehervagon, magyar, nyitott, ,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2021-04-10

Egyes közlekedési vállalatok télen, amikor a trolibusz és a villamos felső-vezetékekre ráfagy a csapadék (első sorban ónos eső, de hó vagy zúzmara is) még a reggeli menetrend indulása előtt úgynevezett „törető járatokat” közlekedtetnek. Ezek a régebbi, forgalomból már kivont, menetrend szerinti forgalomban már nem közlekedő szerelvények tisztítják meg az utat a kényesebb és korszerűbb vonatok előtt.
A téli álom után, amikor ismét üzembe helyezem a terepasztalt, akkor én is ilyen törető mozdonyt alkalmazok a hibák megtalálására: olyan mozdonyokat, amelyekkel később nem játszom, csak a pálya tisztításában vesznek részt. Ezek a mozdonyok kezdetben a Berliner Bahner idejéből való hattengelyes „egység dízelmozdonyok” voltak, azaz azonos alapra épített Ludmilla és Nohab, amelyek kevésbé érzékenyek, könnyebb szétszedni és tisztítani.
Tavaly viszont eljutottam oda, hogy nem tudtam eldönteni, hogy a pálya, vagy a mozdonyok hibája miatt történt az elakadás a pályán, ezért új alanyt kerestem, ami a Tillis START TT-Express dízelmozdonya lett.

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.

Keresőszavak: tillig, start, dízelmozdony,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-12-07

A Tillig 2020-ban megújította a még Berliner TT Banher (BTTB) érából származó jó negyvenéves kéttenges nyitott teherszállító vagon modelljét. Ez a faléces vagy lemezelt oldalfalú vagontípus a maga korában nagyon népszerű volt, a harmincas évektől a kilencvenes évek évégig minden európai vasút számos változatban használta, így a MÁV és a GySEV is. Az 1960-as évektől kezdve a Vasutak Nemzetközi Szövetségének előírásai alapján szabványosításra kerültek a tehervagonok, így a kéttengelyes nyitott vagonok is. A Tillig és a BTTB is az UIC 571-1 előírásának német változatát modellezte, amelynek hossza a valóságban 10 méter volt.

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.

Keresőszavak: gysev, tillig, es, tehervagon, magyar, nyitott,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-11-15

Vannak vagonok, amit, ha gyűjteményembe is szeretnék tudni, akkor is csak gondolkodom rajta, hogy tényleg kell-e, de aztán valahogy elfelejtődik. Ha nem hívják fel rá a figyelmem, meg sem veszem. Így jártam a Railco cseh vagonbérlést nyújtó cég önürítős szettjével is, amely 2016-ban jelent meg, 2019-ben a katalógusban kifutó jelzést kapott, míg a 2020 őszi akcióban a Tillig az utolsó pár darabot akciósan ki nem árusította, és ekkor szereztem be. Eszembe jutott, hogy ilyen, kisebb méretű önürítős teherkocsim van már, amit kisszériában készítettek az LPH összeállítható vagonokból.

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.

Keresőszavak: önürítős, tehervagon, tds, tdgrrs, faccs, lph, tillig, cseh,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-11-01

A Trabant 601-es a szocializmus egyik szimbóluma, 1963 óta gyártották folyamatosan kisebb változtatásokkal egészen 1989-ig. A papírjaguár nevet onnan kapta, hogy a vázra farostlemez került, ami a papír alapanyaga is. A farostlemez ütközéskor törött, de a hiánygazdaságban gyakran nem lehetett színre fújt helyettesítőt venni. A Tillig 08745 cikkszámú modellje is ilyen javított autót mutat be.

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.

Keresőszavak: tillig, trabant, jármű,

Tovább a bejegyzéshez

Újdonság bejelentések • 2020-08-29

Tillig - a legnagyobb TT méretben gyártó cég - a tegnapi napon jelentett meg őszi újdonságait, amit erről a linkről lehet letölteni. A katalógus kapcsán ismét meg kellett állapítanom: nem én vagyok a fő célcsoport.

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény, várakozás az egyéni ízlésemet tükrözi.

Keresőszavak: tillig, 2020, újdonság,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-10-07

Két olyan tehervagont mutatok be, amelynek a feliratokon túlmenően is vannak magyar vonatkozásai, azaz eredetijük akár itthon is készülhetett volna. Mind a Tillig 2019. évi újdonsága, a Rail Cargo Austria Hbis-tt, mind a Roco már nem gyártott Hbbillns GYSEV modellje érdekes történettel rendelkezik.

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.

Keresőszavak: roco, gysev, tillig, tehervagon, hbills, ponyvás, rca, magyar, gbgs, ,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-06-23

Egyszerűsített kiépítésű, de kinézetében izgalmas személykocsit mutatok be, amely a Tillig belépőszintű kínálatában szerepel és árazása is ennek megfelelő.
A modell időközben kifutott, de az utódmodell, amely 13758-as cikkszámon érhető el, csak festésében különbözik, illetve már az új közelkapcsolós kuplunggal szerelt.

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.

Keresőszavak: tillig, start, reko, személyvonat,

Tovább a bejegyzéshez

10
1669302987
 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.
Az időbélyeg nem alkalmas azonosításra, az oldal első elérésének időpontját tartalmazza.

Az oldal fejlesztése és biztonságának megőrzése érdekében tárolásra kerülnek az oldal felé elküldött kérések közül a böngésző címsorába paraméterként beírt értékek is.