Modellbemutatás • 2020-12-30
A PIKO idén sem várta meg az új évet, az óév utolsó előtti napján kiadta újdonságait, a szokásos, összes forgalmazni tervezett modelljét felsorakoztató, méretek szerinti katalógusában, ahol külön jelölik az új modelleket. Az újdonságokból emelnék ki néhányat: két gőzmozdonyt és III. korszakos tehervagonokat. Sajnos idén sem jön Szergej és a Vectronok sem kapnak új festést, de a ICE3-as motorvonat megkapja a zöld gúnyáját, a REKO vagonokat pedig kifutónak jelölték.
Keresőszavak: piko, újdonság, gőzmozdony, magyar, máv431, br83, br55, g02 ,
Modellbemutatás • 2020-07-27
A PIKO a Siemens Eurosprinter modelljeivel kezdte el villanymozdonyok TT méretű gyártását még 2006-ban. A 2011-es újdonságként beharangozott 47431 cikkszámú V. korszakot idéző MÁV-os, és az idén megjelent 47437-es cikkszámú MÁV STARTos mozdony alapja még ugyanúgy a 14 évvel ezelőtti modell, illetve ugyanúgy a 9-es mozdonyt modellezi. Mikor egymás mellé tettem, akkor olyan érzésem volt, mint gyerekkoromban a keresd a különbséget játékban.
Keresőszavak: piko, máv, taurus, villanymozdony, magyar,
Modellbemutatás • 2020-07-19
Talán azok voltak a régi szép idők.
2020. július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt., egységes irányítás alá kerül a távolsági közlekedés. Eredetileg nem ezt a témát dolgoztam volna fel, de a vasút és busz témaköre kapcsán adódott a téma: terepasztalhoz hozzátartoznak a buszok is.
Sajnos, TT méretben nem vagyunk túlzottan elkényeztetve, ha V.-VI. korszakos buszt szeretnénk, a korábbi IV. időszakhoz azonban van bőven választék: IFA, ROBUR, és IKARUS számos típusát is meg lehet találni. Mivel terepasztalom a modernebb korokat modellezi, ezért az újabb buszok témaköréről írtam a bejegyzést.