Modellbemutatás • 2020-11-15

Vannak vagonok, amit, ha gyűjteményembe is szeretnék tudni, akkor is csak gondolkodom rajta, hogy tényleg kell-e, de aztán valahogy elfelejtődik. Ha nem hívják fel rá a figyelmem, meg sem veszem. Így jártam a Railco cseh vagonbérlést nyújtó cég önürítős szettjével is, amely 2016-ban jelent meg, 2019-ben a katalógusban kifutó jelzést kapott, míg a 2020 őszi akcióban a Tillig az utolsó pár darabot akciósan ki nem árusította, és ekkor szereztem be. Eszembe jutott, hogy ilyen, kisebb méretű önürítős teherkocsim van már, amit kisszériában készítettek az LPH összeállítható vagonokból.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-11-01

A Trabant 601-es a szocializmus egyik szimbóluma, 1963 óta gyártották folyamatosan kisebb változtatásokkal egészen 1989-ig. A papírjaguár nevet onnan kapta, hogy a vázra farostlemez került, ami a papír alapanyaga is. A farostlemez ütközéskor törött, de a hiánygazdaságban gyakran nem lehetett színre fújt helyettesítőt venni. A Tillig 08745 cikkszámú modellje is ilyen javított autót mutat be.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2020-10-26

Míg másoknál az őszi időszak a terepasztal építés kezdete, nálam ilyenkor zárul. Ennek oka csak annyi, hogy a garázsban építkeztem, télre pedig kell a hely az autónak is. A pakolgatás során zárszámadást is teszek, mit terveztem tavasszal, és mi teljesült.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2020-09-27

A terepasztalok többsége (az enyém is) tavaszi vagy nyári témájú, így a természet utánzásánál a fű, fa, virág, mint összetevők, nem elhagyhatóak. Lehet hatalmas virágos rétet is modellezni, de én jobban szeretem, ha a virágok a háttérben bújnak meg, mint a képen is. A terepasztalomon a virágokat két módszerrel teszem fel: vagy a Noch kész virágait használom, vagy a VMC virágporát. A bejegyzésben a Noch kész virágokkal kapcsolatos tapasztalataimat osztom meg.

Tovább a bejegyzéshez

Vélemény • 2020-09-15

A bejegyzéshez mellékelt képet osztottam meg a Facebookon, amelyekre egyértelműen pozitív visszajelzések érkeztek. Illetve egy olyan is, amely elgondolkodtatott.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-08-29

Tillig - a legnagyobb TT méretben gyártó cég - a tegnapi napon jelentett meg őszi újdonságait, amit erről a linkről lehet letölteni. A katalógus kapcsán ismét meg kellett állapítanom: nem én vagyok a fő célcsoport.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-07-27

A PIKO a Siemens Eurosprinter modelljeivel kezdte el villanymozdonyok TT méretű gyártását még 2006-ban. A 2011-es újdonságként beharangozott 47431 cikkszámú V. korszakot idéző MÁV-os, és az idén megjelent 47437-es cikkszámú MÁV STARTos mozdony alapja még ugyanúgy a 14 évvel ezelőtti modell, illetve ugyanúgy a 9-es mozdonyt modellezi. Mikor egymás mellé tettem, akkor olyan érzésem volt, mint gyerekkoromban a keresd a különbséget játékban.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-07-19

Talán azok voltak a régi szép idők.
2020. július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt., egységes irányítás alá kerül a távolsági közlekedés. Eredetileg nem ezt a témát dolgoztam volna fel, de a vasút és busz témaköre kapcsán adódott a téma: terepasztalhoz hozzátartoznak a buszok is.
Sajnos, TT méretben nem vagyunk túlzottan elkényeztetve, ha V.-VI. korszakos buszt szeretnénk, a korábbi IV. időszakhoz azonban van bőven választék: IFA, ROBUR, és IKARUS számos típusát is meg lehet találni. Mivel terepasztalom a modernebb korokat modellezi, ezért az újabb buszok témaköréről írtam a bejegyzést.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-06-28

A Busch egy hosszúkás zacskóba egy fehér, illetve egy betonszürke felületű, 308*158mm méretű, 3mm vastag téglalapokat csomagolt.
A csomagolásból kivéve látszik, hogy ezek laza szerkezetű műanyag lapok, amelyek egyik oldala egyenletesen festett. Ha a hablemezre vékonyan, éles ceruzával vagy tűhegyű filctollal rajzolunk, az anyag a vonalak helyén benyomódik így domború felületet kapunk.

Tovább a bejegyzéshez

Terepasztal történetek • 2020-05-25

A legtöbb terepasztalon a mellékvonali forgalmat modellezik. Nálam sincs ez másképp, van egy alsó, nagyobb állomás, meg egy felső, kisebb, amiből kiágazik a korábban bemutatott Irtásos zsákvonal. Újfent a mellékvonalak bezárásáról, személyszállítás felfüggesztéséről szólnak a hírek, és igaz-ami igaz, nálam is hasonló problémák vannak a Vonor-Irtásos vonalon, mint a bezárásra kijelölt vonalak többségénél: elavult, sebességkorlátos pálya, szűk ívek, fejlesztésre szoruló megállók, kevés vonatpár és a Bzmot az egyetlen, ami ki tudja szolgálni

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-05-17

A konténeres vonatok mellett másik nagy kedvenceim a nyitott tehervagonok. Szeretem azokat a kocsikat, amelyek már modellgyárban javítófestést kaptak: ezek azok a kis, eltérő színű négyzetek és téglalapok az oldalfalon, illetve a pályaszám alatt. A 2020. évi tavaszi újdonságként megjelent és bemutatásra kerülő Havelka feliratú Eanos kocsi mindkét kívánságom teljesíti.

Tovább a bejegyzéshez

Terepasztal történetek • 2020-05-06

Úgy gondolom, hogy egy igazi terepasztalnak van története, egy elképzelt valósága. Ez a történet segít abban is, hogy jobban elképzeljük a tájat, ezzel is egy valószerűbb terepet építsünk.
Irtásos volt a terepasztal első elkészült része, persze, ezen is többször módosítottam, de most már véglegesnek tekintem.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2020-04-20

A bejegyzésnek eredetileg ezt a címet akartam adni: A fű, ami első látásra megtetszett, majd megutáltam, később megtanultam vele élni. Igen figyelemfelhívó cím lett volna, illett volna a korábbi bejegyzéshez, de aztán tovább gondoltam.
A bejegyzés egy olyan fű lerakási technikáról fog szólni, amely egyszerű, de hosszú időt vesz igénybe, rengeteget kell hajolni közben, azonban az eredménye szerintem tetszetős.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2020-04-12

A Vasútmodell Centrum (VMC) saját márkás, mecseki erdőtalaj elnevezésű terméke sokoldalúan használható, nem csak talaj takarására, hanem fák kérgének készítésére, műanyag elemek koszolására (rászáradt sár hatás létrehozására) is megfelelő, én a terepasztalomon rendszeresen használom. Azzal a technikával, amivel én dolgozom, a terep építése nehézkes, erőt kell vennem magamon, hogy belefogjak. A bejegyzés nem a termék ellen szól (mivel a fél terepasztalon ez van, a másik felén meg lesz), hanem bemutat egy technológiát, amely ugyan szép eredményt ad, de az oda vezető út nehézkes. A termék elérhető kiszerelése olcsó és kiadós, lehet vele kísérletezgetni úgy, hogy senkit nem dönt nyomorba.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-03-04

Az előző bejegyzésben írtam a Busch 2019. évi akció-szettjeiről, ma megérkezett egy, a 2020. éviből, amely két kutya bot-visszahozós játékát mutatja be.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-02-09

Még tavaly év végén vettem át a Busch akciókészleteit (action set), amely TT méretben egyfajta piaci rést tölt be, de csak most jutottam oda, hogy ki is bontsam ezeket a dobozokat. Az igaz, hogy nem egy gyártó készít valamilyen tevékenységet végző figurákat, de komplett, kiegészítőkkel ellátott szettek ritkábbak. A csomagoláson is látszik, a Busch komolyan gondolja: minden kis szett külön dobozt és ennek megfelelő, magasabb árat is kapott.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-10-27

2019-ben nem volt TeMoFeszt, ezért választottam ezt a kiállítást pótlásként. Az ilyen kiállításokra azért szeretek járni, mert minden asztalból lehet tanulni.

Szolnokon tavasszal, március 15-e környékén az Agórában is van egy nagy kiállítás, ez annak a kistestvére lehet. A kiállításon volt egy TT terepasztal, egy-egy H0 és egy N modul, és több H0 asztal.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-10-13

Az AWT, mint brand teljesen eltűnik a piacról 2019. októberétől, és a PKP Cargo International részeként működik tovább. A lengyel tulajdonos úgy döntött, hogy az integráció arculatváltással is jár, így a látványos narancs-szürke festést fehér alapszín kék felirattal megjelenés váltja.
A jelenlegi bejegyzés nem a konkrét modell bemutatására koncentrál, inkább az AWT-t mint céget, illetve az AWT logóval TT méretarányban megjelent modelleket sorol fel.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-10-07

Két olyan tehervagont mutatok be, amelynek a feliratokon túlmenően is vannak magyar vonatkozásai, azaz eredetijük akár itthon is készülhetett volna. Mind a Tillig 2019. évi újdonsága, a Rail Cargo Austria Hbis-tt, mind a Roco már nem gyártott Hbbillns GYSEV modellje érdekes történettel rendelkezik.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-06-23

Egyszerűsített kiépítésű, de kinézetében izgalmas személykocsit mutatok be, amely a Tillig belépőszintű kínálatában szerepel és árazása is ennek megfelelő.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-06-17

A mai hírek közt vezető helyen szerepelt, hogy a újonnan vásárolt KISS motorvonatok bizony nem férnek el minden alagútban. Mi a helyzet a terepasztalomon, ha az emeletes vonatot vetném be a tömegek szálltására?

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-06-09

Folytatom a konténerszállító vagonok bemutatását, ezúttal a Busch négytengelyes modelljét, amely 2 DHL feliratú csereplatót szállít. A modell már kifutott, nem elérhető, de a konténerszállító vagonja még igen.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-06-02

Mindenki szeret valamit gyűjteni a vasútmodelleken belül, számomra a konténerszállító kocsik a kedvencek. Ezért nem is meglepő, ha több gyártótól is rendelkezem ilyen kocsikkal. A konténerszállító vagonok bemutatását egy olcsó, egyszerű felépítésű Lgs kocsival kezdem, amelyet a PIKO gyárt.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-05-26

Amikor a terepasztalt elkezdtem építeni 2011-ben nem tájékozódtam túl sokat. Ugyan hallottam a profilsínekről, meg tudtam azt is, hogy sínszálakat vesznek és abból bármilyen ívet kihoznak, de nekem a Berliner Bahnen (BTTB) sín olcsó volt, és ismertem. A BTTB sínrendszert nagyon logikusnak gondoltam, gyerekként könnyen állítottam össze belőle körpályát, és ha mellédugtam, akkor is ment körbe a vonat. Egyszerű volt, mint a favonat. El is kezdtem a BTTB sínekkel összeállítani a pályát, ahol éppen nem volt sín, ott papírlap segítségével kimértem. Aztán jöttek a problémáim.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-05-19

A terepasztal összképéhez hozzátartoznak a vasút mellett álló őr-, váltókezelő- és bakterházak, illetve egyéb szolgálati helyek. Ezek a helyek már a vasút korai szakaszától fogva különböző módon felügyelték a forgalmat: átkelőt biztosítottak, lámpát kezeltek, váltóbotokat átadását segítették, vagy éppen tűzőrséget látták el. A terepasztalomhoz három gyártótól, három különböző technikával készült épületet szereztem be.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-05-12

Még ennyi év után is ugyanabba a hibába esem bele, aminek az lesz az eredménye, hogy ami egyszer már felépült, az bontásra, majd újraépítésre kerül. A probléma oka pedig egy mondatban: a vonalzónak higgy ne a szemednek!

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-05-05

A modellt még 2014-ben rendeltem meg, amikor még úgy volt, hogy a gyűjtemény cseh irányultságú lesz. Aztán eltelt 5 év és kézbe is vehettem.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-05-01

Az építés során számos dolgot elhibáztam, amit most már persze másképpen csinálnék. Ilyen a kezdés is, amit nehéz utólag jóvá tenni.

Tovább a bejegyzéshez

 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.
Az időbélyeg nem alkalmas azonosításra, az oldal első elérésének időpontját tartalmazza.