Hogyan ne építs terepasztalt? • 2021-06-01

Mert kellenek bokrok a terepasztalra. Az egyszerű és olcsón beszerezhető szárított mohától és izlandi zuzmótól eljutottam oda, hogy magamnak is készítsek bokornak látszó tárgyakat. Ebben a részben bemutatom, hová jutottam, a száraz, barna mohát hogyan cseréltem le.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2021-05-26

Mert kellenek bokrok a terepasztalra. Az egyszerű és olcsón beszerezhető szárított mohától és izlandi zuzmótól eljutottam oda, hogy magamnak is készítsek bokornak látszó tárgyakat.
Az első részében az olcsón megvehető anyagokat mutatom be, a második részben pedig a saját bokraimat.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2021-04-10

Egyes közlekedési vállalatok télen, amikor a trolibusz és a villamos felső-vezetékekre ráfagy a csapadék (első sorban ónos eső, de hó vagy zúzmara is) még a reggeli menetrend indulása előtt úgynevezett „törető járatokat” közlekedtetnek. Ezek a régebbi, forgalomból már kivont, menetrend szerinti forgalomban már nem közlekedő szerelvények tisztítják meg az utat a kényesebb és korszerűbb vonatok előtt.
A téli álom után, amikor ismét üzembe helyezem a terepasztalt, akkor én is ilyen törető mozdonyt alkalmazok a hibák megtalálására: olyan mozdonyokat, amelyekkel később nem játszom, csak a pálya tisztításában vesznek részt. Ezek a mozdonyok kezdetben a Berliner Bahner idejéből való hattengelyes „egység dízelmozdonyok” voltak, azaz azonos alapra épített Ludmilla és Nohab, amelyek kevésbé érzékenyek, könnyebb szétszedni és tisztítani.
Tavaly viszont eljutottam oda, hogy nem tudtam eldönteni, hogy a pálya, vagy a mozdonyok hibája miatt történt az elakadás a pályán, ezért új alanyt kerestem, ami a Tillis START TT-Express dízelmozdonya lett.

Keresőszavak: tillig, start, dízelmozdony,

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2021-03-01

Az előző bejegyzésben odáig jutottam, hogy állt a ház két fala, a következő két hétben sikerült is befejeznem az épületet. Mivel messze nem vagyok egy profi makettépítő, elég sok dolgot rontottam és valószínűleg órákkal lehetett volna rövidebb az építés, azonban a próbálkozásomból lehet tanulni.

Keresőszavak: bauhaus, igra, papírmakett, épület,

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2021-02-15

A 3D nyomtatás és a lézervágás elterjedése izgalmas, kis sorozatban kiadott épületek létrehozására adnak lehetőséget. Nem értek hozzá, de véleményem az, hogy a lézervágott épületek valószínűleg olcsóbban kihozhatóak, mint a fröccsöntöttek, mert bár a tervezésben nem látok különbséget, de a gyártáshoz nem kell drága szerszámot készíteni. Ezzel szemben áll az, hogy ezeket a modelleket nem évtizedeken át fogják gyártani, ezért a tervezési költség is kevesebb terméken oszlik meg. Mindezek azt okozzák, hogy a modell nem olcsó, ára 2021. januárjában 9.500 Forint körül van, viszont, ha az egyediségét nézzük, akkor lehet, hogy már nem olyan magas az ár.

Az IGRA 200118 cikkszámú épülete épp eléggé izgalmas a sok klasszicista ház között, hogy foglalkozzam vele. Erre a téglaépületre a Bauhaus-ház épp eléggé pongyola megfogalmazás, de ez a modernista irányzat nagy hatást gyakorolt a XX. századi eszmékre, ezen belül az építészetre, így ez indok lehet arra, miért kerüljön a terepasztalra.

Az épület összeépítése nem egyszerű, ezért az építés fázisairól több bejegyzést fogok feltenni.

Keresőszavak: bauhaus, igra, papírmakett, épület,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2021-01-25

2021. január 23-án tette közzé újdonságait a Noch modellgyártó. A gyártó néha elsikkad az év eleji újdonságözönben, mivel a TT méret számára csak figurákat és terepépítési anyagokat gyárt. A 64 oldalas katalógust átlapozva azonban izgalmas újdonságokat, és építési ötleteket is lehet találni.

Keresőszavak: noch, figura, terepépítés, újdonság,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2021-01-03

Sokan mondják a PIKO-ról, hogy a TT méretben játékokat gyárt, kívül-belül egyszerűek a modellek, ez a mozdony azonban rácáfol a kétkedőkre, igaz meg is kérik az árat ezért.
A 2008-ban az InnoTrans-on bemutatott Talent 2 villamos motorvonat legnagyobb vásárlója a DB AG volt. A Piko hamar lépett, a DB Regionál BR 442-es kódszámon megjelenő motorvonatok közül a Talent2-es, kétrészes alapmodell már 2012-ben megjelent, később több féle verziót is kiadtak. A PIKO 2020-as és 2021-es szortimentjében már csak a bemutatásra kerülő háromrészes motorvonatot kínálja.

Keresőszavak: piko, talent, motorvonat, dbag,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-12-30

A PIKO idén sem várta meg az új évet, az óév utolsó előtti napján kiadta újdonságait, a szokásos, összes forgalmazni tervezett modelljét felsorakoztató, méretek szerinti katalógusában, ahol külön jelölik az új modelleket. Az újdonságokból emelnék ki néhányat: két gőzmozdonyt és III. korszakos tehervagonokat. Sajnos idén sem jön Szergej és a Vectronok sem kapnak új festést, de a ICE3-as motorvonat megkapja a zöld gúnyáját, a REKO vagonokat pedig kifutónak jelölték.

Keresőszavak: piko, újdonság, gőzmozdony, magyar, máv431, br83, br55, g02 ,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-12-07

A Tillig 2020-ban megújította a még Berliner TT Banher (BTTB) érából származó jó negyvenéves kéttenges nyitott teherszállító vagon modelljét. Ez a faléces vagy lemezelt oldalfalú vagontípus a maga korában nagyon népszerű volt, a harmincas évektől a kilencvenes évek évégig minden európai vasút számos változatban használta, így a MÁV és a GySEV is. Az 1960-as évektől kezdve a Vasutak Nemzetközi Szövetségének előírásai alapján szabványosításra kerültek a tehervagonok, így a kéttengelyes nyitott vagonok is. A Tillig és a BTTB is az UIC 571-1 előírásának német változatát modellezte, amelynek hossza a valóságban 10 méter volt.

Keresőszavak: gysev, tillig, es, tehervagon, magyar, nyitott,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-11-15

Vannak vagonok, amit, ha gyűjteményembe is szeretnék tudni, akkor is csak gondolkodom rajta, hogy tényleg kell-e, de aztán valahogy elfelejtődik. Ha nem hívják fel rá a figyelmem, meg sem veszem. Így jártam a Railco cseh vagonbérlést nyújtó cég önürítős szettjével is, amely 2016-ban jelent meg, 2019-ben a katalógusban kifutó jelzést kapott, míg a 2020 őszi akcióban a Tillig az utolsó pár darabot akciósan ki nem árusította, és ekkor szereztem be. Eszembe jutott, hogy ilyen, kisebb méretű önürítős teherkocsim van már, amit kisszériában készítettek az LPH összeállítható vagonokból.

Keresőszavak: önürítős, tehervagon, tds, tdgrrs, faccs, lph, tillig, cseh,

Tovább a bejegyzéshez

10
1603991135
 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.
Az időbélyeg nem alkalmas azonosításra, az oldal első elérésének időpontját tartalmazza.

Az oldal fejlesztése és biztonságának megőrzése érdekében tárolásra kerülnek az oldal felé elküldött kérések közül a böngésző címsorába paraméterként beírt értékek is.